SER
del cor al món
A la nostra escola eduquem des del cor per arribar al món. Per això posem
els valors en el fonament de la nostra educació i treballem amb els
alumnes des del convenciment que tots podem millorar. Fomentem
l’educació emocional i de la interioritat, el propi coneixement i el sentit de
la vida per tal que els alumnes donin respostes compromeses als reptes de
la societat.
Facilitem eines per a la gestió emocional, el creixement personal i la descoberta de les fortaleses individuals. Els mestres acompanyem i vetllem perquè la dimensió espiritual esdevingui el motor del compromís dels alumnes amb l’entorn.
A l’escola vertebrem l’educació en valors que ajudin a SER i SENTIR amb projectes que aposten per l’educació de les emocions, per la millora personal i pel servei als altres. Aquests projectes són: Valors, Pla de Millora, APS (aprenentatge i servei), Projecte Calma i AquíProu Bullying.
Facilitem eines per a la gestió emocional, el creixement personal i la descoberta de les fortaleses individuals. Els mestres acompanyem i vetllem perquè la dimensió espiritual esdevingui el motor del compromís dels alumnes amb l’entorn.
A l’escola vertebrem l’educació en valors que ajudin a SER i SENTIR amb projectes que aposten per l’educació de les emocions, per la millora personal i pel servei als altres. Aquests projectes són: Valors, Pla de Millora, APS (aprenentatge i servei), Projecte Calma i AquíProu Bullying.
Valors
Els valors defineixen el tarannà i l’estil educatiu del Carme.
Formen part del nostre dia a dia i de la nostra manera de fer. A més, el Carme treballa de manera explícita els valors humans i els seus referents.
Formen part del nostre dia a dia i de la nostra manera de fer. A més, el Carme treballa de manera explícita els valors humans i els seus referents.
Estil educatiu
Referents morals
Pla de Millora
És el projecte de l’escola que aposta per la superació
personal. Els alumnes es marquen uns compromisos i en fan un registre
sistemàtic. Aquests propòsits neixen de la reflexió i sempre acaben amb
una valoració final. Cada alumne pren consciència dels seus punts forts i
febles, els accepta i es proposa millorar d’una manera positiva.
Autoconsciència -> compromís -> reflexió
Adquisició d'hàbits
Superació personal
Registre sistemàtic
Reforç positiu
APS
Formació des del Servei a la Comunitat
Els estudiants aprenen a partir de les necessitats reals de l’entorn amb
l’objectiu de millorar-lo. L’APS demana d’anàlisi, reflexió i acció.
Compromís amb l’entorn
Vessant social
Aprenentatge + Servei
De la realitat a l’acció
Solidaritat
Projecte Calma
Viure en calma permet una bona convivència, prendre
decisions pròpies i respondre de manera positiva als reptes del dia a dia.
Conèixer-se a un mateix requereix pausa.
El Projecte Calma pretén educar en el silenci conscient, la interioritat i el coneixement propi.
El Projecte Calma pretén educar en el silenci conscient, la interioritat i el coneixement propi.
Interioritat
Serenor
Silenci
Autoconsciència
#aquíproubullying
L’escola és un espai de convivència i de relació diària
entre iguals. Educar en el respecte, en l’empatia i en la consciència de
grup posa les bases d’una societat humana i justa.