Escola

Escola

"El camí comença aquí"

HISTÒRIA

El Col·legi El Carme pertany a la Congregació de les Carmelites Tereses de Sant Josep. Som una escola concertada, cristiana i catalana, adherida a la Fundació d’Escoles Cristianes de Catalunya. Des de fa més de 75 anys, obrim cada dia les nostres portes per acollir els nens i nenes, educar-los i estimar-los.

INSTITUCIÓ

La nostra escola d’avui, que desitgem oberta i encarnada en el seu ambient i realitat, s’arrela en una rica i creativa tradició pedagògica.

La força i originalitat d’aquesta tradició, experimentada i potenciada al llarg del temps, s’ha anat concretant en el conjunt de les característiques que defineixen la nostra manera d’actuar i que configuren l’estil educatiu. Volem unir i potenciar les diferents responsabilitats, com a pares o com educadors, per tal d’aconseguir l’educació integral i harmònica que tots desitgem.

Teresa Toda i Teresa Guasch, les nostres fundadores, juntament amb totes les Carmelites Tereses de Sant Josep contineum el camí de l'educació des de la senzillesa, el proïsme i l'amor. Web Fundació Teresa Toda

ESTIL EDUCATIU

Acompanyament personal:

L’educació és una acció humana, des de i per a les persones. El camí de l’aprenentatge serà òptim quan et recolzen, t’escolten i t’acompanyen. El Col·legi El Carme aposta per recórrer el camí de l’aprenentatge ben a prop dels alumnes i de la mà de la família.

Rigor pedagògic i tradició:

D’estils educatiu n’hi ha molts. La tria dels projectes i vies de coneixement al Col·legi El Carme es basa en la reflexió pedagògica sistemàtica de l’equip de mestres, les eines de control d’èxit i la fonamentació teòrica contrastada. Els temps són canviants i l’escola vol assegurar la màxima qualitat a través de la innovació però també del rigor pedagògic.

Creativitat:

La persona creativa és la que s’arrisca, la que es compromet, la que decideix buscar formes i propostes noves. Per això s’ofereixen espais de creativitat, contextos diversos, referents històrics, punts de vista i espais de reflexió per obrir horitzons i contribuir a l’elaboració d’un bagatge propi i extens que propiciï noves i originals maneres de pensar.