CONÈIXER
Metodologia combinada, Innovació amb
sentit.
Totes les disciplines tenen una metodologia que accentuen actituds i
maneres de fer pròpies. Aquestes diferents vies d’accés al coneixement
ens permeten aprendre des de múltiples perspectives, potenciant
habilitats i no descuidant cap competència. El rigor i la constant reflexió
pedagògica per millorar/innovar la pràctica educativa ens serveix per
apropar-nos a la pluralitat dels alumnes i permetre la flexibilitat necessària
per contemplar tots els ritmes i maneres d'aprendre. Estem oberts a les
diferents metodologies que van sortint sense oblidar la nostra herència
pedagògica. Els nostres projectes són: EntusiasMAT, FemCiència, Al Peu de la Lletra, Projectes
Interdisciplinaris i Robòtica.
EntusiasMAT
Des d’educació infantil treballem les matemàtiques a partir
de les intel·ligències múltiples de Gardner, amb un programa amb un gran
reconeixement en el món pedagògic que acosta els continguts matemàtics
a la realitat dels alumnes d’una manera dinàmica i competencial.
Matemàtiques en context real
Intel·ligències Múltiples
Experiència dinàmica
Competencial
FemCiència
Treballem les ciències a l’escola a partir de projectes i
l’aprenentatge cooperatiu. La metodologia activa millora el pensament
crític i desenvolupa unes habilitats cognitives que afavoreixen
l’aprenentatge individual i del grup. El mètode científic permet incorporar
la innovació educativa en un camp on l’experimentació és fonamental.
Projectes
Treball en equip
Mètode científic
Autoavaluació
Al peu de la Lletra
El procés de lectoescriptura s’inicia a l’etapa d’Infantil i
és concebut com un procés gradual molt lligat a la descoberta de l’entorn i
a les vivències de l’infant. Gaudim de la lectura i treballem la llengua a
partir del text i de les seves tipologies. Fruit de l’experiència i de les
necessitats sorgides a l’aula, els mestres de l’escola hem elaborat un
projecte propi que incideix en la lectura i l’escriptura com a eix per
conèixer les llengües i les seves estructures. Aquest coneixement a fons de
la llengua permet assolir les competències necessàries i traspassar
coneixements a altres matèries, on la comprensió i l’expressió són la base
de l’aprenentatge.
Estimulació de l’escriptura creativa
Gust per llegir, lectors competents
Estratègies de comprensió i expressió
EI
Pla personal d’iniciació a la lectoescriptura
Projectes Interdisciplinaris
Realitzem els projectes interdisciplinaris que inclouen un treball transversal dels
continguts de diferents matèries. Els dirigeixen professors de diferents
àmbits dins d’una franja horària.
L’itinerari dels projectes garanteix l’assoliment dels continguts de l’etapa i un acompanyament més individualitzat.
L’itinerari dels projectes garanteix l’assoliment dels continguts de l’etapa i un acompanyament més individualitzat.
Diferents matèries al servei d’un projecte
Creativitat
Cooperació
Robòtica
La introducció de la robòtica a educació infantil té com a
objectiu incorporar els avantatges d’aquesta eina de programació
direccional en els infants. A través de la robòtica a les diferents etapes es promou la capacitat creativa, d’atenció, d’experimentació
i de presa de decisions, i es fomenta l’autonomia de l’alumne en el seu
propi aprenentatge.