top of page

Projectes 
Interdisciplinaris

Els projectes interdisciplinaris són una eina essencial en la nostra estratègia educativa, ja que permet a l’alumnat adquirir competències clau d’una manera activa i participativa. Aquests projectes es duen a terme a tota l'etapa de primària i se centren en la matèria de coneixement del medi natural i social, seguint la metodologia STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). A partir de 4t de primària fins a 6è es duen a terme en anglès. 

Pel que fa a l'ESO, es desenvolupen als cursos de 1r, 2n i 3r i es fomenta un aprenentatge integrat i pràctic, motivador i competencial, adaptant-se a les necessitats dels nostres alumnes.  

L'objectiu dels projectes interdisciplinaris és estimular la curiositat i el pensament crític, alhora que es desenvolupen habilitats multidisciplinàries i es promou el treball en equip. 

Tutoría al aire libre

OBJECTIUS

​

1. Aplicar la metodologia STEAM en els projectes interdisciplinaris per fomentar un aprenentatge integrat i pràctic en coneixement del medi natural i social de l'etapa de primària. 

 

2. Millorar la competència comunicativa en anglès a partir de 4t de primària mitjançant la realització de projectes interdisciplinaris.

 

3. Desenvolupar habilitats competencials com el pensament crític, la resolució de problemes i la creativitat.

 

4. Fomentar el treball en equip i la col·laboració entre alumnes de diferents nivells, tant en agrupacions homogènies com heterogènies.   

 

5. Promoure l’aprenentatge autònom i la responsabilitat individual i col·lectiva en el procés educatiu.   

 

6. Integrar l’art i la tecnologia en els projectes per enriquir l’experiència educativa i desenvolupar habilitats en aquestes àrees.   

Leyendo un libro

IMPLEMENTACIÓ

​

Els projectes interdisciplinaris s’implementen a partir de 1r de primària i s’estenen fins a la secundària. Les agrupacions es fan tant de manera homogènia com heterogènia, depenent dels objectius específics de cada projecte i les necessitats dels alumnes. L'ús de l’anglès a primària potencia l’aprenentatge de l’idioma en un context pràctic i rellevant, també es té en compte la distribució de l’aula i els materials s’adapten per afavorir l’ús de tècniques STEAM, integrant ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques en activitats interdisciplinàries que siguin motivadores i competencials.  

A través d’aquesta metodologia, es busca no només millorar el rendiment acadèmic, sinó també desenvolupar habilitats personals i socials, ja que des de ben petits, però sobretot des de l'etapa de l'ESO es vetlla per preparar l’alumnat per a futurs reptes acadèmics i professionals. 

bottom of page