Projecte
EntusiasMAT - OnMAT
A EMAT Les matemàtiques es treballen d’una manera estructurada i atractiva que motiva l’alumnat a gaudir dels reptes matemàtics despertant la curiositat i l’interès.
És una proposta de treball estructurada, atractiva, motivadora i estimulant per despertar en els alumnes la curiositat i l’interès per les matemàtiques, basada en les intel·ligències múltiples.
​
ONMAT és una plataforma digital educativa per treballar les matemàtiques de forma contextualitzada i que permet a l’alumne establir connexions entre les matemàtiques i el món que l’envolta.
OBJECTIUS EMAT
​
- Contextualitzar les matemàtiques.
- Treballar amb Emat permet que els alumnes siguin conscients del seu aprenentatge i de la utilitat de les matemàtiques en el seu dia a dia.
- Motivar a l’alumnat a gaudir dels reptes matemàtics.
La superació de reptes els posa en una situació de recerca constant que afavoreix la superació personal.
OBJECTIUS ONMAT
​
- Treballar i avaluar competencialment a l’alumnat.
L’avaluació competencial i la utilització de rúbriques permeten valorar de manera continua el progrés de l’alumne i poder-ho compartir amb ell, fomenta la millora en aquesta matèria.
- Utilitzar microunitats.
- Treballar per steps permet una programació més flexible, on es comparteixen els objectius amb els alumnes, permetent adaptar la manera d’aprendre i oferint itineraris més motivadors.
- Atendre adequadament la diversitat a l’aula.
Els diferents tipus d’activitats que proposa el programa, permet atendre i adaptar les necessitats d’aprenentatge de tots els alumnes a l’aula.
IMPLEMENTACIÓ EMAT
​
És una proposta didàctic pedagògica que treballa les matemàtiques de 3 a 12 anys, que facilita l’aprenentatge de les matemàtiques de forma contextualitzada a les possibles situacions de la vida diària.
La implementació a l’aula es centra en tres moments concrets:
- 5 minuts per començar: on treballen càlcul mental i problemes orals.
- Ensenyem, aprenem: és la part principal de la sessió, on es concentren totes les activitats per assolir els diferents objectius del dia, utilitzant diferents estratègies.
- 5 minuts per acabar: els alumnes realitzen reflexions i connexions sobre els aprenentatges que s’han produït durant la sessió.
IMPLEMENTACIÓ ONMAT
​
El fet de treballar amb l’ordinador i una metodologia basada en les intel·ligències múltiples, l'aprenentatge deductiu, experiencial, cooperatiu, el pensament crític, la contextualització i la ludificació fan que l’aprenentatge sigui més atractiu pels adolescents de la societat actual.
Les propostes que s’ofereixen connecten l'emoció amb l'aprenentatge. Aquesta manera de connectar amb l'emoció es porta a terme a través de diferents activitats amb què els alumnes aconsegueixen els objectius plantejats.
Amb Onmat els alumnes són els protagonistes principals a l’aula i la flipedd classroom canvia l’enfocament a l’hora d’aprendre .