top of page
Search
  • Writer's pictureGemma Saladrigues Rosselló

La formació de professorat, clau per a la millora educativa

Updated: Jan 13, 2023



Des de fa molt temps el Col·legi El Carme treballa per millorar l’atenció a la diversitat, i més en concret, a l’alumnat d’altes capacitats o alt rendiment, i ho fa des d’una mirada inclusiva. Entre moltes accions, el centre organitza anualment una jornada de formació de professorat en alumnat d’altes capacitats. Pensem que la formació és un element clau en la nostra professió, i per aquest motiu, oferim la possibilitat a tots els professionals del món educatiu a endinsar-se al món de les altes capacitats.


Aquest any organitzem la IV Jornada de Formació de Professorat en Altes Capacitats, on la neuroeducació és la peça clau en totes les dinàmiques. La jornada porta per títol Operació cervell: neuroeducació i altes capacitats, i tindrà lloc el dia 28 de gener de 2023 a l’escola de 9.00 a 14.00h. En aquesta jornada es vol aprofundir en com la neurociència ens pot ajudar a conèixer el funcionament a nivell cerebral de l’alumnat d’altes capacitats, per tal de donar una resposta educativa des del rigor pedagògic que aporta la neurociència.



La jornada està organitzada en dues parts. La primera part consta d’una ponència principal, a càrrec de la Dra. Sylvia Sastre i Riba, que parlarà sobre el funcionament del cervell dels infants amb alta capacitats intel·lectual. Sylvia Sastre i Riba és catedràtica de psicologia evolutiva i de l’educació a la Universitat de la Rioja, pertany al grup d’investigació cognitiva i és directora del Màster de Neuropsicologia de les Altes Capacitats de la mateixa universitat.

La segona part del matí estarà dedicada a realitzar tallers pràctics amb diferents experts sobre la temàtica de la jornada. Els docents podran participar de dos tallers, els quals estan organitzats per quatre experts.


Taller 1

A càrrec de la Dra. Marta Portero Tresserra, llicenciada en psicologia, màster i doctorat en neurociències a la Universitat Autònoma de Barcelona. És professora i membre del departament de psicobiologia i metodologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universitat de Girona. En aquesta jornada, la Marta realitzarà un taller anomenat Cervell i altes capacitats: Estratègies d’aprenentatge basades en la investigació científica, en el qual pretén donar a conèixer estratègies d’aprenentatge per incloure en les metodologies docents, com també promoure una reflexió científica sobre els processos d’aprenentatge.


Taller 2

Chema Lázaro Navacerrada és el ponent del segon taller d’aquesta jornada. És mestre d’educació primària i màster en Neurodidàctica per la Universitat Rey Juan Carlos. Actualment és també professor de la Universitat de la UNIR. El Chema és co-fundador de NIUCO Educación, una empresa del sector de l’educació que aposta pel canvi metodològic basat en els avenços de la ciència en el camp de l’educació i la neurodidàctica. El seu taller porta per nom Estaciones de aprendizaje: personalización y singularidad, en el qual pretén explicar com el nostre alumnat, en una mateixa sessió, pot treballar a diferents ritmes i amb diferents tipologies d’activitats i nivells cognitius.


Taller 3

El tercer taller s’anomena Repercussions del marc neuroconstructivista en el procés i instruments de mesura psicològica (fiabilitat i estabilitat del diagnòstic) en el marc de la intervenció psicoeducativa, i el realitzarà la Dra. Sylvia Sastre i Riba. En aquest, es pretén oferir punts bàsics en la identificació i diagnòstic de l’alumnat en altes capacitats, com també per a la diferenciació del currículum; currículum compacte i d’enriquiment.


Taller 4

El Grup de recerca NeuroPGA de la Universitat de Lleida serà l’encarregat de donar forma al quart taller de la jornada. El taller s’anomena Neuroeducació mitjançant jocs de taula moderns: propostes de treball amb nens i nenes amb altes capacitats, i té com a objectius entendre les diferents funcions executives del cervell, determinar quines es lliguen a les competències educatives, i proposar formes de treballar amb alumnat amb altes capacitats utilitzant jocs de taula moderns.


Inscriviu-vos a la jornada, el futur de l’educació també el fem els docents.


 
La Gemma Saladrigues és professora d'anglès i francès a secundària. És també una de les coordinadores de la jornada i responsable de l'equip pedagògic d'innovació de la xarxa d'escoles Carmelites Tereses.
86 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page