top of page
Search

Participem al Congrés Quòrum de la Fundació Escola Cristiana

Updated: Oct 30, 2023


Quin camí ha d’emprendre l’escola concertada cristiana en una societat com la nostra? Què ens defineix? Quins són els nostres reptes?


La Fundació Escola Cristiana va iniciar fa un temps un procés de reflexió estratègica per establir les línies de treball per als propers anys, en els àmbits de la identitat i el projecte pedagògic.


En aquesta reflexió hi vam participar com a escola en diferents grups de treball. La Míriam, la Gemma i la Judit hem participat de l’anàlisi de la situació actual i en la projecció d’un nou pla estratègic que pugui marcar les línies d’acció dels propers cursos.


Aquest pla s’ha presentat ara en el context d’un Congrés educatiu, el Quòrum 23, en el qual s’han presentat les conclusions del treball. En aquest congrés hem fet una intervenció en vídeo on hem sintetitzat la reflexió d’un dels grups de treball que hem compartit amb altres institucions educatives:



L’escola concertada de Catalunya té un missatge actual, necessari i compromès. Els reptes que afronta han de tenir en compte qui som i els valors que tradicionalment ens caracteritzen: Vetllar per la qualitat educativa, innovar des del rigor, actualitzar la nostra identitat sense renunciar a les nostres fortaleses.


Les famílies que trien escola concertada escullen un model educatiu de qualitat, que posa el focus en la persona. Aquest model és el que necessita la nostra societat: homes i dones que estimin allò que fan, i que estiguin preparats per transformar el món i fer-lo més humà.


Participar en els processos de reflexió estratègica ens ajuda a actualitzar el nostre missatge i a aprendre de tota la comunitat. Només qui reflexiona pot créixer i millorar.



La Míriam Araque, la Judit Tarragó i la Gemma Saladrigues formen part de l’Equip de Lideratge Estratègic de l’escola i han participat en diferents grups de reflexió estratègica de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya.



72 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page