top of page



Cal amagar la mort als infants?
La paraula mort és un d’aquells mots que ens costa pronunciar, i encara ho és més parlar-ne quan algun infant ens en pregunta. És una situació que en moltes ocasions ens incomoda i ens deixa sense paraules. De vegades tenim tendència a pensar que no sabem com parlar-los-en per por d'equivocar-nos, com també pensem: “encara és massa petit/a per entendre-ho”. La mort forma part de la vida, però alhora és una vivència complexa i profunda, però això no vol dir que els infants n

Berta Beà Florensa
Nov 3


La curiositat: el motor que encén la màgia d’aprendre
“Com és que els avions poden volar?” “Per què el cel és blau?” “Com saben els ocells on han d’anar?” Aquestes preguntes són finestres obertes. Són espurnes que encenen la ment. Són, sobretot, curiositat. I la curiositat és la porta d’entrada al veritable aprenentatge. Més que saber: voler saber Quan un infant pregunta, està mostrant interès, però també valentia. Té la gosadia de mirar el món i dir: “Vull entendre’t”. Aquesta inquietud natural és una de les capacitats més po

Anna Bell-lloch
Jun 6


Molt més que un intercanvi lingüístic
La neurociència diu que les EMOCIONS són clau en el procés d’APRENENTATGE. Si estem tristos per algun motiu o capficats per alguna situació, ens serà més difícil que el nostre cervell consolidi els aprenentatges. Però si aprenem en un context tranquil, adequat, amb vincles i confiança, la consolidació dels aprenentatges serà més eficaç, i per tant, aquests es guardaran a la memòria de llarg termini. I això, per què us ho expliquem? Doncs perquè aquest curs, l’alumnat de l’opt


Mou-te, viu i gaudeix!
Fa uns dies llegia un estudi publicat per la Harvard T.H. Chan School of Public Health : https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/exercising-more-than-recommended-could-lengthen-life-study-suggests/ ,que destacava els nombrosos beneficis de l’activitat física per al cos i la ment. No només millora la salut cardiovascular, sinó que també afavoreix la concentració, la memòria, la gestió de l’estrès i fins i tot la creativitat. Però més enllà de les dades científiques

Dani Colell Biosca
Mar 24


A la recerca del talent: liderar per aprendre (II)
A la segona ponència que vam tenir a la VI Jornada de Formació de Professorat, Jesús Guillén, astrofísic especialitzat en neurociència, ens va parlar de la importància que té conèixer el funcionament del cervell per poder-ne extreure el millor rendiment. Com a docents, i també com a pares i mares, val la pena saber els processos que es donen dins del cervell dels nostres alumnes, fills i filles. De vegades esperem algunes reaccions que no arriben a passar, senzillament, perqu

Judit Tarragó
Feb 24


A la recerca del talent: liderar per aprendre (I)
Una escola que es forma és una escola que millora. És per aquest motiu que, igual que a l’eix del nostre projecte educatiu, hi situem la millora de l’alumnat, hi col·loquem també la millora del professorat i dels equips que formem l’escola. La formació és l’única manera que ens permet revisar allò que fem i proposar-nos nous reptes per tal que el que oferim sigui cada dia de qualitat. Desconfieu, en general, de la gent que no llegeix, que no té interès per formar-se, que no s

Judit Tarragó
Feb 18
bottom of page




